דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול מטיילים ומחנאות: מסלולים לטיול פארקים ושמורות בניו זילנד 

מאת    [ 12/07/2009 ]

מילים במאמר: 1483   [ נצפה 4280 פעמים ]

ניו זילנד פארקים ושמורות

ניו זילנד היא מדינה קטנה יחסית, אך יש בה 13 פארקים לאומיים בעלי נופים מגוונים ומשתנים. מצוקים חופיים, גבעות אחו משתפלות, יערות גשם ירוקי עד, הרי געש מעשנים, בריכות בוץ מבעבעות, נהרות מקציפים, הרים מכוסי שלג, קרחוני עד מקפיאים ועוד. לכל אחד מהפארקים אופי משלו, אווירה מיוחדת במינה ואטרקציות שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר. אך לא רק נפלאות הטבע מעוררות התפעלות בלב המבקר בניו זילנד, גם אופיים הנינוח ומסביר הפנים של התושבים הופך את המסע לקצה העולם לחוויה שאין שנייה לה.

מתי לבקר: אקלימה של ניו זילנד ממוזג, והולך ומתקרר ככל שמדרימים. הטמפרטורה בקווינסטאון ( Queenstown) הסמוכה לפארקים הגדולים של האי הדרומי נעה בין 7 ל-21 מעלות.
ברוב המסלולים הפופולריים אפשר לטייל מאמצע נובמבר עד תחילת אפריל - עונות האביב והקיץ בחצי הכדור הדרומי. הרוחות הקבועות נושבות ממערב, לכן כמות המשקעים גדולה יותר בצד המערבי של רכסי ההרים, ובייחוד בחוף המערבי של האי הדרומי. השלג על פסגות ההרים מופיע כבר בסוף מארס ונראה לעין עד נובמבר. פברואר ותחילת מארס הם החודשים היבשים ביותר בשנה. זוהי גם תקופת לימודים בבתי הספר, ולכן הפארקים פחות צפופים.

דברים שכדאי לקחת בחשבון בעת תיכנון הטיול
מי שמתכנן טרקים הרחק ממקום יישוב, צריך להיות מוכן למזג אויר משתנה, ובכלל זה לגשם כבד שמופיע במהירות. ציוד הכרחי:
נעליים חסינות גשם, מעילי גשם וכפפות חיוניים. מומלץ להצטייד בציוד בישול ואוכל, ערכת עזרה ראשונה, שק"ש טוב, מי שמתכנן ללון באוהל חייב אוהל בעל שתי שכבות, אמין וטוב לתנאים של מזג אויר קשה (גשמים ורוחות) ולבדוק את צפי מזג האוויר למשך ימי הטיול.
ככלל אסור להכניס לניו זילנד מזון. אם בכניסתכם לניו זילנד יש במטענכם מזון, ציוד מעץ או ציוד קמפינג, חובה להצהיר עליהם (הקנסות על אי הצהרה גבוהים מאד - 200 $ על תפוח ).

הפארקים הלאומיים
הפארקים פתוחים במשך כל השנה, אין דמי כניסה ואין תשלום על שירותים בסיסיים כמו מרכזי מבקרים, שבילי מטיילים ואתרי פיקניק, יש תשלום על לינת לילה באתרי קמפינג וברוב הבקתות למטיילים. את אישורי הלינה בבקתות יש לרכוש לפני הטיול לצורך כך אפשר לפנות למשרד המקומי של מחלקת השימור (ראו ברשימת הפארקים).



האי הצפוני

* הפארק הלאומי אגמונט
Egmont national park Stratford Field Centre, RD 21 Pembrok road, 64-6-7655144
הפארק משתרע סביב הר אגמונט ( (Egmontחרוט געשי בגובה 2518 מ', הקרוי בשפה המאורית טרנקי (Taranaki). למעלה מ-137 קילומטרים של שבילים עוברים בין תצורות נוף געשיות, נחלי הרים עם מפלי מים וצמחייה אלפינית. בין הפעילויות בפארק: טיפוס מצוקים, סקי וטיפוס קרח בחודשי החורף. הלינה בערים הסמוכות, סטרטפורד (Stratford) וניו פלימות (New Plymouth )
אכסניית דוסון פולס Dawson Falls Lodge 64-6-7655457)) שנוסדה ב-1896, ואכסניית מאונטין (Mountain Lodge. 64-6-7656100) מציעות לינה בסגנון אלפיני בתוך הפארק.


* הפארק הלאומי טה אורוורה
Te Urewera National Park Aniwaniwa Field Centre Private Bag 2213 Wairoa 64-6-8373803
חלקת היער הבראשיתי הגדולה ביותר באי הצפוני ובה אגמים, נהרות ומפלי מים. ניתן לצאת לטיולים קצרים ולמסעות ארוכים ביער הסבוך, ובכלל זה בשביל אגם וייקרמואנה. (Lake Waikaremoana ) הפופולרי, שאורכו 51 קילומטרים, אפשר לשכור סירת משוטים באגם וייקראיטי (Waikareiti) הרוגע, מרחק שעה הליכה ממרכז הפארק. במערות אונפוטו (Onepoto Caves) , ליד הכניסה הדרומית של הפארק, אפשר לראות את הזחלים המאירים המפורסמים של ניו זילנד. בעיירה וייקרמואנה הסמוכה יש בקתות דיג ואזורי קמפינג.

* הפארק הלאומי טונגרירו
Tongariro National Park Whakapapa Field centre, Private Bag,
64-7-8923729 Mt. Ruapehu
פארק אלפיני מרהיב זה הוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסקו. יש בו שלושה הרי געש פעילים - הר רואפהו, הר טונגרירו והר נגאורוהואה (Mount Ruapehu Mount Tongariro, , Mount Ngauruhoe). יש בו זרמי לבה, לועות פעילים, מעיינות חמים, אגמים, יער וצמחייה אלפינית. הפארק מציע כמה שבילי טיולים, סקי בחורף וטיפוס הרים. בהר רואפהו ניתן להתאכסן במלון גרנד שאטו,
Grand Chateau)), בקשו חדר המשקיף להר. מקומות לינה נוספים מצויים בכפר וקאפפה (Whakapapa).

* הפארק הלאומי ונגנואי
Whanganui National Park Whangnui Field Centre,
, Whanganui 64-6-3452402 Private Bag 3016
הפארק, שבמרכזו עובר נהר ונגנואי לאורך 322 קילומטרים, מאכלס יער עצים גבוהים וירוקי עד וידוע במגוון הציפורים שבו, בהן הקיווי החום. שביל מטמטאאונגה (Matemateaonga) שאורכו 40 קילומטרים עובר בין אתרים היסטוריים מאוריים וחוות נטושות.
פעילויות נוספות: שיט סירות למרחקים קצרים וארוכים בנהר ונגנואי, שיט רפסודות, טיולים רגליים וסיורים מודרכים. לינה בבקתות למטיילים ובאכסניית ברידג' טו
נו-וור (Bridge to Nowhere Lodge, 64-6-3854128).

האי הדרומי

* הפארק הלאומי אייבל טסמן
Abel Tasman National Park Dept. of Conservation, P.O. Box 97 Motueka 64-3-5289117
פארק חופי קטן זה חובק את חולות הזהב של מפרץ טסמן ויער עבות סביב חורשות דקלים. מסלול שביל החוף (3-4 ימי הליכה) עובר בין לשונות יבשה, שפכי נהרות, מפרצונים וקשתות אבן שחם. ניתן לפנות לאכסניות הומסטד וטורנט ביי (Homestead Lodge, Torrent Bay Lodge) לסיורים מודרכים, הפלגות, שיט קיאקים ולינה ליד החוף. לפרטים נוספים: Abel Tasman National Park Enterprises 64-3-5287801.

* הפארק הלאומי ארתור'ס פאס
Arthur`s Pass National Park Visitor Centre, P.O. Box 8, Arthur`s Pass 64-3-3189211
הפארק שוכן בלב האלפים הדרומיים המשוננים, ומציע יערות, צמחייה אלפינית ומגוון ציפורים, לרבות התוכי הסקרני נסטור. הפעילויות: מחנאות, טיפוס, סיורים וסקי (בעונה). מלבד בקתות למטיילים, ניתן ללון באכסניה במאונטן האוז (Mountain House, 64-3-3189258) שבקרבת מקום ובעיירה ארתור'ס פאס.

* הפארק הלאומי פיורדלנד
Fiordland National Park Visitor Centre, P.O. Box 29, Te Anau
64-3-2497921
פארק פיורדלנד הינו חלק מאזור המורשת העולמית של האי הדרומי, ויש בו הרים בעלי פסגות מושלגות, אגמים קרחוניים, פיורדים, עמקים שופעי צמחייה, מפלי מים ויער עבות. במימיו של החוף המפורץ והטרשי חיים פינגווינים, כלבי ים ודולפינים. בין הפעילויות נכללים סיורים מודרכים של 3-4 ימים, טיסות סיור ושיט באגמים ובפיורדים. להזמנת מקומות בשביל מילפורד (Milford Track) מנובמבר עד אפריל, ניתן להתקשר אל: Great Walks Booking Office 64-3-2498514 או אל Mount Cook Line ולבקש את חבילת הסיורים המודרכים Trek New Zealand. אם לא השגתם מקום במילפורד, כדאי לנסות את שביל רוטברן Routeburn Track)), שאורכו 42 קילומטרים, המעפיל לגובה 1,400 מטרים באלפים הדרומיים. בעיירה טה אנאו ((Te Anau יש שפע של מלונות, מלוניות ואכסניות נוער.

* הפארק הלאומי קהורנגי
Kahurangi National Park Nelson-Marlborough Conservancy, Monro State Bldg, 186 Bridge st. 64-3-5469335
הפארק הלאומי החדש ביותר בניו זילנד (1996) הוא אזור פרא רחב ידיים לאורך החוף הדרומי ובו הרים, נהרות, אגמים וצמחייה אלפינית. מצויות בו גם ארבע מערכות המערות העמוקות ביותר בחצי הכדור הדרומי. שביל היפי (Heaphy Track) הפופולרי, מוביל אל תוך הפארק מדרום לקולינגווד ((Collingwood. עיירה זו יכולה לשמש גם בסיס נוח לסיורים בשמורת הטבע פרוול ספיט (Farewell Spit) הסמוכה. לשמורה מגיעים אלפי עופות חוף נודדים מהטונדרה הארקטית דרך סין לאתרי קינון בקיץ הדרומי. אפשר להגיע לשם רק באמצעות חברה מורשה, כגון Original Farewell Spit Safari 64-3-5248257. לינה בבקתות למטיילים או בסביבות קולינגווד.

* הפארק הלאומי הר אספיירינג
Mount Aspiring National Park Wanaka Field Centre, P.O. Box Wanaka 64-3-4437660 93
בפארק הר אספיירינג, הגובל בפארק הלאומי פיורדלנד, מצויים אזורי פרא נידחים וגם הר אספיירינג המרשים (3,033 מטרים). שביל רוטברן הפופולרי מטפס בעמק הררי אל הפארק הלאומי פיורדלנד, טיול של 3 ימים הכולל מעט מכל דבר, החל ביער גשם עבות וכלה בנוף אלפיני דרמטי של עמקים ושרשרות הרים. אם אין לכם פנאי לטיול רגלי, סעו בכביש האסט פאס (Haast Pass Highway) היפהפה. מקומות לינה זולים (וגם יקרים) אפשר למצוא בוונקה (Wanaka) או בקווינסטאון, 104 קילומטרים מהפארק.

* הפארק הלאומי מאונט קוק
Mount Cook National Park Visitor Centre, P.O. Box 5, Mount Cook Village 64-3-4351819
בפארק שלושים פסגות בגובה 3,000 מטרים ויותר, ובכללן הפסגה הגבוהה ביותר בניו זילנד - הר קוק (3,754 מטרים). אטרקציות בולטות אחרות הן הקרחונים התלויים וקרחוני העמקים. קרחון טסמן, אותו ניתן לראות מהכניסה לפארק, הוא הארוך ביותר בניו זילנד (כ-28 קילומטרים). מלון הרמיטג' (Hermitage) במפואר בכפר מאונט קוק (64-3-4351809) מארגן פעילויות כגון טיסת סיור במטוס עם מגלשיים, סיורים ברכב שטח וסיורי סוסים. אפשר גם להזמין מקומות באכסניות הסמוכות (והפחות יקרות) Mount Cook Chalets, Mount Cook Travelodge.

* הפארק הלאומי אגם נלסון
Nelson Lake National Park St. Arnaud Field Centre, Private Bag,
View Rd, St. Arnaud 64-3-5211806
בלב הפארק האלפיני הקטן שוכנים האגמים רוטואיטי ורוטורואה (Rotoiti, Rotoroa), המוקפים ביער עצי אשוח. הפארק מציע טיולי הליכה, שיט בקאנו ובסירות מפרש וטיפוס הרים. ניתן ללון באכסניית לייק רוטורואה המבודדת, אחת הטובות בניו זילנד (46-3-5239121), בבקתות למטיילים ובכמה אכסניות בכפר הסמוך סנט ארנו (St. Arnaud) (שם מצוי מרכז הפארק), ליד חוף אגם רוטואיטי.

* הפארק הלאומי פפרואה
Paparoa National Park Visitor Centre, P.O. Box 1, Punakaiki
64-3-7311895
בפארק קטן ורבגוני זה בחוף המערבי קניונים של אבן גיר, מערות, נהרות תת-קרקעיים וקו חוף מרהיב עין עם סלעי הפנקייק המפורסמים. אפשר לשכור סירות קאנו לשיט בנהר פורוררי (Pororari) או לטוס במסוק אל החוף הפראי ואל פנים הפארק. מבחר של מקומות לינה מצוי בפארק ובעיירה גריימות (Greymouth), 48 קילומטרים ממנו.

* הפארק הלאומי ווסטלנד
Westland National Park Franz Josef Glacier Visitor Centre, P.O. Box 14, Franz Josef 64-3-7520796
בפארק ווסטלנד, שהוכרז כאתר מורשת עולמית, מגוון של נופים, מחוף הים ועד קרחוני העד. אפשר לצפות כאן בפינגווינים ובכלבי ים, לטייל ביער גשם שופע, לטוס במטוס עם מגלשיים מעל שני הקרחונים הפעילים של הפארק ולצאת לסיור רכבים מודרך.
אפשרות לינה ליד קרחון פוקס במלון Glacier Country 64-3-7510847. במרחק 24 קילומטרים ממנו, ליד קרחון פרנץ יוזף, נמצא מלון Franz Josef
64-3-7520729.



שגרירות ישראל בניו זילנד:
Level 13, Bayleys Building
36 Brandon St,
P.O. Box 25485
Wellington 6146
New Zealand
ומספר הטלפון הוא: 04-4399500, מספר פקס הוא 04-4399555
אימייל: info@wellington.mfa.gov.il
אתר: http://embassies.gov.il/wellington
שעות הפעילות: ימים ב'- ו' בין השעות: 9:30 ? 12:30.
ראובן אתר - מדריך טיולים למעלה מ 40 שנה ומנהל חנות לציוד טיולים, ניתן ליצור קשר ע"מ לקבל סיוע והדרכה הכל הקשור להכנת המסלול והטיול.
טלפון 04-6368489

ציוד מחנאות
פקס 04-6368054



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב